
Hardstyle legende Zany bereikt dit jaar een bijzondere mijlpaal. De mede-grondlegger van de scene draait namelijk al een kwart eeuw mee en dit zal hij dan ook…
Noisecontrollers heeft dit jaar de eer gekregen om het anthem te maken voor Qlimax – The Source Code of Creation. Dit grootse event, waar fans al lange tijd van tevoren naar uitkijken, is wederom volledig uitverkocht en beloofd een spectaculaire editie te gaan worden. We stelden de maker van het anthem én de CD een aantal vragen over hem en zijn creaties.
Dank je wel :-). Het hele proces is een vrij lang verhaal. Het is natuurlijk begonnen met de vraag vanuit Q-dance om het anthem dit jaar te maken. Uiteraard was ik daar heel blij mee. Naast dat het een grote eer is om te doen, was het ook het enige dat direct op mijn verlanglijstje stond.
Daarna wilde ik weten wat het thema was en dus welke sfeer ik moest gaan creëren. Het verlangen van Q-dance heb ik gecombineerd met wat Qlimax voor mij betekent. Ik wilde een sound neerzetten dat tussen euforisch en raw in zou zitten om zo een goed beeld van de huidige Hardstyle sound te weergeven. Daarnaast wilde ik afwijken van het filmische met koren dat altijd in de Qlimax anthems wordt gebruikt. Èn het moest natuurlijk de Noisecontrollers sound hebben; complex en technisch met een open feeling en dus niet direct dark/raw.
Normaal begin ik altijd een track blanco met misschien een enkel idee. Nu was dat dus anders met als gevolg dat ik eerst een paar weken heb gezocht naar een bepaalde sound. Die bepaalde sound is uiteindelijk het tussenstuk geworden waar growls zich afwisselen met koren, dus de brug naar de melodie :-). Dat moest de overal sound worden en toen ben ik begonnen met “bouwen”.
Dat zou je aan Q-dance moeten vragen :-) Ze hebben hun vertrouwen al vaak aan mij gegeven en ik heb inmiddels al vijf anthems voor Q-dance mogen maken. Ik denk dus dat ze weten wat ze van mij kunnen verwachten :-)
“Radiance” van Bass Modulators en onbescheiden mijn eigen “Down Down” blijven mijn favorieten. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Ik vond de melodie heel erg pakkend en wilde deze graag combineren met mijn Hardstyle sound. Uiteindelijk vond ik het eindresultaat zo goed geworden dat ik deze graag wilde delen met de fans.
Voor mij is het ontzettend belangrijk dat de CD een beeld geeft van de artiesten die op Qlimax dit jaar staan. In tegenstelling tot mijn set op Qlimax, draait de CD om de gehele line-up. Hierop heb ik mijn trackkeuze gebaseerd.
De sfeer. De spanning. De kwaliteit. De show. Echt zoveel bij elkaar maakt Qlimax zo speciaal.
Dat is echt puur toevallig. “Pillars Of Creation” komt uit de cosmos.”Faces Of Creation” is een track die ik alweer was vergeten. Ontzettend tof dat jullie dat nog weten. Ik weet nog dat ik daar aan werkte in mijn eerste studiootje.
Er valt niet veel over te zeggen. Het gaat uiteindelijk om wat het publiek en de producers tof vinden. Samen maken we de nieuwe sound die er sowieso gaat komen. Ik richt me niet op harder of juist langzamer. Ik kijk wat er in de studio gebeurd en als ik daar kippenvel van krijg, gooi ik het de wereld in. Dat kan echt alles zijn en ik hoop enkel dat mijn fans het zelfde gevoel er van krijgen.
Eigenlijk is ieder genre wat ik noem een belediging in de ogen van de echte hardstyle purist. Maar Hardstyle is altijd ontzettend beïnvloed geweest door andere genres. En andersom, want ik hoor ook screeches in dubstepplaten. Ik hoor House, Pop elementen, Dubstep en al jarenlang Trance in Hardstyle. Het begon met ontzettend veel Hardcore sounds. In de Raw is het al samengesmolten met Hardcore. Ik vind dat prima. Ikzelf heb veel Hardcore gemaakt. Maar ook aan de onderkant zie je het samensmelten met House, Trance enz. Ook dat vind ik prima. Het is altijd al zo geweest en ook in andere muziekstijlen gebeurd dat. Dat is juist goed.
Haha, ik vind het verzoek mijn handtekening op een arm te zetten zodat diegene het kon laten tatoeëren nog steeds heel tof en een beetje vreemd ;-)
(Edits van) bestaande tracks, nieuwe tracks en misschien een enkele track van een andere producer. Dit klinkt heel logisch maar ik ben al 2 weken aan het puzzelen om precies neer te kunnen zetten wat ik graag wil. Een track kan goed zijn ook al moet je hem een paar keer horen. Een set moet eigenlijk in één keer kloppen. Het is best moeilijk om dat voor elkaar te krijgen aangezien je afhankelijk ben van je tijd, de rest van de line-up, je publiek, de show enz. Het lijkt makkelijker dan het is ;-).
Omdat ik de beste fans heb die er zijn!!!! Ik heb altijd breed geproduceerd en ook Arjan hield van alle soorten muziek. Er zijn harde en zachte Noisecontrollers tracks. Als je van beide fan bent zit je bij Noisecontrollers goed.
Van Bass Modulators draai ik de meeste tracks in mijn set naast mijn eigen.. Ze zijn al groot en al lang bezig maar ik vind het heel tof wat zij op dit moment doen.
Reageren